Köp- och leveransvillkor Hans Mikael Inredning

 

PRISER
Alla priser som anges är i svenska kronor inklusive moms och exklusive frakt. Vi reserverar oss för eventuella moms- eller prishöjningar från våra leverantörer samt prisändringar p.g.a valutakurser och kommer meddela dig om så är fallet.

 

 

MINSTA BESTÄLLNING

Du behöver inte beställa för ett minimibelopp för att kunna kan handla hos oss. Du kan handla för hur liten summa som helst, men tänk på att fraktkostnad tillkommer.

 

 

FRAKTKOSTNAD
(För närvarande skickar vi endast inom Sverige.)

 

Du betalar alltid 79 SEK -inom Sverige per köp, oavsett hur mycket du beställer, om inget annat anges i produktinformationen. Extra fraktkostnad kan tillkomma om produkten är skrymmande eller väger väldigt mycket. 

 

Hämta i butiken: Du kan också välja fraktmetod "hämta i butik". När din order är packad kommer du få sms/mejl om att den är klar för avhämtning och vi önskar att du hämtar dina produkter inom tre (3) dagar då vi hela tiden får in nya produkter som kräver plats. Du kan hämta din beställning under våra öppettider, som du finner här på hemsidan. 

 

 

ÖPPET KÖP OCH RETURRÄTT

Vi erbjuder öppet köp och returrätt inom 14 dagar från det att du mottog din leverans. Du har även möjlighet att byta en eller flera produkter i din beställning, till exempel om du önskar en helt annan produkt eller bara en annan färg på samma produkt. 

 

Om du vill ångra ditt köp av en produkt och/eller returnera din produkt ska du först, kontakta oss för information om hur du går till väga på [email protected] Önskar du använda din rätt till öppet köp eller retur står du själv för returfrakten. 

 

Vi erbjuder inte öppet köp på nedsatta produkter, julartiklar eller beställningsvaror.

 

Varan ska skickas direkt till butik och inte till något utlämningsställe, då vi inte har möjlighet att hämta ut paket. Eventuella kostnader i samband med returer och öppet köp kommer faktureras till dig. 

Det går också bra att byta/returnera varan direkt i någon av våra butiker.

 

Vid en retur krävs att produkten ska vara oanvänd, i fint skick och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Påslakan, gardiner och överkast bytes endast vid obruten förpackning.  Uppfylls inte detta kommer vi endast återbetala det uppskattade värdet för den returnerade produkten. Efter att vi har mottagit och kontrollerat produkten återbetalar vi varans värde till dig eller krediterar varans värde på eventuell faktura. Återbetalning sker till samma konto eller kort som användes vid köpet och beräknas ta cirka 14 dagar.

 

 

BETALNINGS ALTERNATIV

Du kan betala med faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via Klarna Checkout.

Läs mer om Klarna här: Klarna info

Läs mer om Klarnas villkor här: Klarna villkor

Har du frågor om betalning är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10. Du kan också skicka ett e-mail till [email protected]

 

 

LEVERANSVILLKOR

Normalt får du dina varor 2-10 dagar efter det att vi fått din beställning men detta kan ändras beroende på var du bor och under högsäsong kan det dröja lite längre. Vi tar emot och levererar alla beställningar i den ordning de kommer in till oss. Om varan är en beställningsvara anges ungefärlig leveranstid på produktens info.

 

 

LEVERANS INOM SVERIGE

Varorna skickas med DHL/Postnord till ett ombud i ditt område. Du kommer att få en avisering via SMS eller E-post när ditt paket finns att hämta.

Vi skickar för närvarande endast inom Sverige.

 

 

TRANSPORTANSVAR

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Hans Mikael Inredning är vi ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare ansvarig för godset. Packa noga och använd originalförpackningen. När det gäller produkter av större värde rekommenderar vi att godset försäkras. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad måste detta anges på chaufförens fraktsedel vid undertecknandet. Ta även foto på skadan och anmäl detta till oss senast inom tre (3) dagar.

 

 

REKLAMATIONER

Om varan skulle vara skadad vid leverans eller om du har fått fel vara/antal ­kontakta oss omgående via e-post: [email protected]

Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först, då kommer det bli fel från början. En reklamation ska ske inom rimlig tid från det att felet upptäcktes.

 

 

EJ AVHÄMTADE PAKET

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig en avgift om 300 SEK per paket, (vid två (2) outhämtade paket debiteras du 300 SEK per paket). Det är för att täcka kostnaderna för frakt till dig som kund och returfrakt (som är högre - då det läggs på avgifter utav utlämningsstället) vid inte avhämtade paket. Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först, då kommer det bli fel från början. En reklamation ska ske inom rimlig tid från det att felet upptäcktes.

 

 

INFORMATIONSUTSKICK

Det mobiltelefonnummer och/eller den mailadress du anger i kassan kommer användas för avisering av leverans och övrig kommunikation som rör din order. Har du lämnat felaktiga uppgifter angående mail/adress/SMS och varan skickas i retur till oss faktureras du enligt informationen under "Ej avhämtade paket".

 

 

PERSONUPPGIFTER

För att kunna handla hos oss måste du registrera din adress. De uppgifter som lagras i vårt kundregister delas inte med någon annan och vi tar fullt ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss, som t.ex. namn, adress och personnummer, som du lämnar till oss. Uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning samt GDPR och lagras i fem (5) år. Om du vill att vi tar bort den information vi har om dig eller om du vill veta vilken information vi har om dig ber vi dig att kontakta oss på [email protected]. Om du anser att informationen vi har om dig är felaktig har du möjlighet till rättelse och i visa fall har vi en skyldighet att radera dina personuppgifter om du så begär, det kan till exempel vara om dina personuppgifter inte längre behövs i förhållande till vår verksamhet. 

 

 

ÖVRIGT

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter, färgavvikelser och slutförsäljning. Färgåtergivning kan skifta beroende av dator/skärm. Att varan finns i lager kan av olika tekniska skäl inte alltid garanteras.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella leveransförseningar som beror på fraktföretaget eller leverantören.

 

 

COOKIES

En cookie är en liten textfil som skickas från en webbplats och sedan lagras lokalt på besökarens hårddisk. Du kan i din browser själv välja en inställning som gör att du får ett meddelande innan en webbplats skickar en cookie till din dator. Du kan sedan välja att acceptera eller avvisa cookien. Du kan också välja att inte ta emot några cookies överhuvudtaget. Eftersom olika browsers fungerar på olika sätt så kan du söka i din hjälpmeny för att hitta inställningen på din browser. Om du väljer att inte acceptera några cookies så kan du fortfarande besöka vår webbplats. Du kommer däremot inte att kunna handla online. Vi har valt att använda cookies för att bl.a. lagra information om vilket varugrupp du väljer första gången du kommer till www.domoda.se. Cookien låter oss också veta om du besökt vår webbplats tidigare och vilka av våra sidor du varit inne på. Detta gör att vi snabbare kan följa upp våra beställningar gentemot leverantörer. Vi använder aldrig cookies för att lagra personlig information om dig utan endast för att underlätta ditt besök hos oss eller för att kunna följa antalet besökare.

 

 

FORCE MAJEURE

Under force majeure skjuts Hans Mikael Inredning förpliktelser upp. Om den period då force majeure råder är längre än 2 månader äger såväl du som Hans Mikael Inredning rätt att upphäva avtalet utan att det i sådana fall finns någon skyldighet att betala skadestånd. Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.

 

 

KLAGOMÅL

Om du som konsument vill klaga gällande ditt köp kan du kontakta Hans Mikael Inredning på [email protected] Om vi inte gemensamt kan finna en lösning kan du skicka en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden som du finner på www.arn.se

 

Om du är bosatt i ett annat EU-land än Sverige kan du skicka ditt klagomål till EU-Kommissionens onlineklagomålsportall här - http://ec.europa.eu/odr

 

 

Dessa köpvillkor uppdaterades senast 210202

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen